Interfejs Bankowy
Aplikacja Bankyer służy do obsługi wymiany informacji pomiędzy systemem Epicor ERP, a systemami Home-bankingu dostarczanymi przez banki. Głównym zadaniem aplikacji jest generowanie pliku z przelewami wychodzącymi zgodnie ze standardem akceptowanym przez program bankowy oraz automatyczne księgowanie wyciągów bankowych otrzymywanych elektronicznie.
Ze względu na automatyczne rozpoznawanie rodzaju transakcji i kontrahentów przez aplikację, księgowanie wyciągów bankowych jest łatwiejsze i szybsze niż księgowanie ręczne w systemie Epicor ERP. Użytkownik może samodzielnie definiować sposób księgowania poszczególnych transakcji bankowych. Ma to szczególne znaczenie dla transakcji powtarzalnych, jak np.: automatyczne zakładanie lokat, księgowanie kosztów przelewów czy innych opłat.
Zdefiniować można zarówno konto księgi głównej, na którym ma zostać zaksięgowana dana transakcja, wymiary księgowe, jak i tekst transakcji. Do zalet aplikacji należy także intuicyjne menu użytkownika, łatwość i szybkość obsługi, a także możliwość rozbudowy o dodatkowe funkcjonalności w zależności od wymagań użytkownika.
Podstawowe funkcje programu:
- Przygotowanie paczek z przelewami na bazie propozycji płatności w systemie Epicor ERP
- Eksport paczek do plików tekstowych w formacie zgodnym z wymaganiami Home-bankingu.
- Import wyciągów bankowych.
- Analiza danych z wyciągów i księgowanie w systemie Epicor ERP
Ponadto:
- Szybki podgląd propozycji płatności na zadany okres w podziale na kontrahentów i waluty (bez konieczności przygotowywania propozycji płatności w systemie Epicor ERP) – przydatne przy planowaniu Cash-Flow.
- Analiza transakcji (sumowanie według typu transakcji i/lub kontrahenta i/lub znaku kwoty i innych atrybutów transakcji).
- Import kursów walut.