Blog

25 Stycznia 2022

Rozpoznaj i wyklucz trzech zabójców sprawnego zarządzania agencją reklamową!

Realizacja projektów na czas i w określonym budżecie to zarówno nauka, jak i sztuka, podobnie znalezienie odpowiedniej równowagi między kreatywnością a rentownością.

Każdy szef chce zapewnić swoim Project Managerom jak najlepszy wgląd w szereg informacji na temat projektów tak, aby mogli oni opracować szczegółowy plan prac. Oprócz tego ważnym aspektem dla tealizacji zadań jest dostępnośc pracowników  - dzięki temu PM będzie miał możliwość alokowania zasobów i ewentualnie dostosowania/omówienia budżetu z klientem, jeśli będzie to konieczne. Zatem mamy już niezbędną wiedzę o projekcie, zaplanowaną pracę oraz dobranych odpowiednich pracowników. Czy coś może się nie udac?

Otóż może. Przyjrzyjmy się trzem 'zabójcom' dobrego zarządzania projektem oraz sprawdźmy jak ich wyeliminować. 

1. Błędnie określony zakres prac. 

Udane projekty zaczynają się od dobrze i dokłanie określonego i zaplanowanego zakresu prac (SOW). Jest on niezbędny do kontroli prawidłowej realizacji zadań. Dzięki niemu wszelkie odchylenia i błędy można łatwo wychwycić i wyeliminować, dostosować terminy i ponownie zweryfikować oczekiwania klienta - jeśli to konieczne.  

2. Brak strategii zarządzania ryzykiem. 

Niestety często ten punkt jest pomijany przy planowaniu projektów. Zarządzanie ryzykiem to kreślenie niejako czarnego scenariusza. Błędna alokacja budżetu, niedotrzymanie terminów, nieoczekiwane poprawka, słaba komunikacja z klientem. To wszystko się zdarza i należy to wziąć pod uwagę przy planowaniu prac. Dzięki temu będziemy mieli gotowe rozwiązania pod ręką i zaoszczędzimy cenny czas. 

3. Zbyt pochopne przydzielanie pracowników do zadań.

Dobrze skompletowany zespół to podstawa. Każdy PM powinieni poświęcić odpowiednią ilość czasu na dobranie właściwych pracowników do konkretnych projektów. Pozwoli to zmniejszyć frustrację, zaoszczędzić czas oraz zapewnić rentowność.

Podsumowując - najczęściej spotykane problemy przy realizacji projektu to zmieniające się oczekiwania klienta, niekończące się poprawki czy niedoszacowanie budżetu i źle dobrane zasoby. 

Zatem: każdy PM powinien zbudować dokładny, dobrze przemyślany zakres prac, strategię zarządzania ryzykiem oraz odpowiednio dobrać pracowników do zadań. To będzie największą gwarancją sukcesu. 

Rozpoznaj i wyklucz trzech zabójców sprawnego zarządzania agencją reklamową!