2022-05-31

Inne wpisy z tej kategorii

Poznaj kluczowe działania dla rozwoju firm konsultingowych

Poznaj kluczowe działania dla rozwoju firm konsultingowych

Firma badawcza Hinge odkryła cztery kluczowe czynniki, które wyróżniają firmy doradcze odnoszące sukcesy w porównaniu z ich konkurentami o niskim wzroście przychodów: technologia, talenty, marketing i strategia.

Przyjrzyjmy się tym czynnikom:

1. Techonologia

Firmy konsultingowe osiągające wysoki wzrost przychodów mają znaczną przewagę wobec konkurencji dzięki wdrożeniom oprogramowania biznesowego wspomagającego automatyzację procesów, co umożliwia im szybsze świadczenie usług. 

Graph 1

Dla firm o wysokim wzroście odpowiednie rozwiązania systemowe stanowią centralną rolę w strategii ich rozwoju. Korzystanie z systemów CRM również ma silną korelację ze wzrostem. Dobrze prosperujące firmy konsultingowe wykorzystują CRM o 37% więcej niż firmy nie rozwijające się. To pozwala lepiej śledzić 'lejek sprzedażowy' oraz dostosowywać i automatyzować dostarczanie bardziej odpowiednich treści do ich potencjalnych klientów.

2. Pracownicy

Wykwalifikowani pracownicy są sercem każdej organizacji świadczącej usługi profesjonalne, a brak możliwości znalezienia, zatrudnienia i zatrzymania odpowiednich talentów może stanowić ogromne wyzwanie. Firmy szybko rozwijające się mają tę przewagę, iż zatrudniają najlepszych na rynku specjalistów, jednak zawsze istnieje niepokój związany z niedoborem najlepszych talentów.

Graph 2

Jedną z dróg, która także pozwala osiagać zamierzone cele rozwoju firmy, jest zatrudnianie freelancerów oraz korzystanie z usług zewnętrznej agencji. Współpraca ze specjalistami z zewnątrz może być elastyczną alternatywą dla zatrudniania i ma ogromną wagę w przypadku bardziej wyspecjalizowanych umiejętności, takich jak SEO, projektowanie graficzne lub badania.

3. Marketing

41% firm osiagających największy wzrost przyznało, iż tworzenie treści było najwyższym priorytetem marketingowym w 2022 roku. Głównym powodem tworzenia treści było różnicowanie. Dla firm konsultingowych ważne jest, aby potrafiły zróżnicować swoje usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Firmy te od lat mają świadomość jak ważną rolę w marketingu odgrywa tworzenie wysokiej jakości treści – to czyni je wiarygodnymi liderami.

Graph

Wysoko rozwijające się firmy konsultingowe poniosły o 33% mniej wydatków na marketing niż ich konkurencja. Dowodzi to, że dobra treść może odnieść zamierzony efekt bez wielkiego wkładu finansowego. Zdolność do efektywnego działania wynika z silnej inwestycji w strategię i systematycznego podejścia do korzystania z najskuteczniejszych taktyk marketingowych, aby dotrzeć do klienta na każdym etapie podejmowania decyzji zakupowej. Co więcej, inwestycje w narzędzia do automatyzacji pozwalają szybciej i dokładniej mierzyć ROI.

4. Strategia

Mniejsze firmy koncentrują się na konkurentach i zmieniającym się profilu popytu, zaś firmy oznaczające się szybkim rozwojem –  analizują i ulepszają procesy tak, by dostarczać swoim klientom lepszą jakość usług, przeprowadzając n.p więcej badań na temat swoich docelowych odbiorców.  38,2% szybko rozwijających się firm, które wzięły udział w badaniu, stwierdziło, że chciałoby dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji przepływu pracy i procesów.

GraphHigh Growth Study 2022 do pobrania

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis