Niedawno opublikowane studium - 2022 Hinge High Growth Study - przeprowadzone przez firmę Deltek, przebadało ponad 450 firm konsultingowych z całego świata, w tym te najszybciej rozwijające się. Wyniki pokazują, że firmy nie martwią się już o niepewną przyszłość, ale koncentrują się na podejmowaniu działań niezbędnych do wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych tak, by nadal osiągać nieprzerwany wzrost.
Firma badawcza Hinge odkryła cztery kluczowe czynniki, które wyróżniają firmy doradcze odnoszące sukcesy w porównaniu z ich konkurentami o niskim wzroście przychodów: technologia, talenty, marketing i strategia.
Przyjrzyjmy się tym czynnikom:
1. Techonologia
Firmy konsultingowe osiągające wysoki wzrost przychodów mają znaczną przewagę wobec konkurencji dzięki wdrożeniom oprogramowania biznesowego wspomagającego automatyzację procesów, co umożliwia im szybsze świadczenie usług.
Dla firm o wysokim wzroście odpowiednie rozwiązania systemowe stanowią centralną rolę w strategii ich rozwoju. Korzystanie z systemów CRM również ma silną korelację ze wzrostem. Dobrze prosperujące firmy konsultingowe wykorzystują CRM o 37% więcej niż firmy nie rozwijające się. To pozwala lepiej śledzić 'lejek sprzedażowy' oraz dostosowywać i automatyzować dostarczanie bardziej odpowiednich treści do ich potencjalnych klientów.
2. Pracownicy
Wykwalifikowani pracownicy są sercem każdej organizacji świadczącej usługi profesjonalne, a brak możliwości znalezienia, zatrudnienia i zatrzymania odpowiednich talentów może stanowić ogromne wyzwanie. Firmy szybko rozwijające się mają tę przewagę, iż zatrudniają najlepszych na rynku specjalistów, jednak zawsze istnieje niepokój związany z niedoborem najlepszych talentów.
Jedną z dróg, która także pozwala osiagać zamierzone cele rozwoju firmy, jest zatrudnianie freelancerów oraz korzystanie z usług zewnętrznej agencji. Współpraca ze specjalistami z zewnątrz może być elastyczną alternatywą dla zatrudniania i ma ogromną wagę w przypadku bardziej wyspecjalizowanych umiejętności, takich jak SEO, projektowanie graficzne lub badania.
3. Marketing
41% firm osiagających największy wzrost przyznało, iż tworzenie treści było najwyższym priorytetem marketingowym w 2022 roku. Głównym powodem tworzenia treści było różnicowanie. Dla firm konsultingowych ważne jest, aby potrafiły zróżnicować swoje usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Firmy te od lat mają świadomość jak ważną rolę w marketingu odgrywa tworzenie wysokiej jakości treści - to czyni je wiarygodnymi liderami.
Wysoko rozwijające się firmy konsultingowe poniosły o 33% mniej wydatków na marketing niż ich konkurencja. Dowodzi to, że dobra treść może odnieść zamierzony efekt bez wielkiego wkładu finansowego. Zdolność do efektywnego działania wynika z silnej inwestycji w strategię i systematycznego podejścia do korzystania z najskuteczniejszych taktyk marketingowych, aby dotrzeć do klienta na każdym etapie podejmowania decyzji zakupowej. Co więcej, inwestycje w narzędzia do automatyzacji pozwalają szybciej i dokładniej mierzyć ROI.
4. Strategia
Mniejsze firmy koncentrują się na konkurentach i zmieniającym się profilu popytu, zaś firmy oznaczające się szybkim rozwojem - analizują i ulepszają procesy tak, by dostarczać swoim klientom lepszą jakość usług, przeprowadzając n.p więcej badań na temat swoich docelowych odbiorców. 38,2% szybko rozwijających się firm, które wzięły udział w badaniu, stwierdziło, że chciałoby dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji przepływu pracy i procesów.
Uniknij kosztownych napraw maszyn! Kiedy coś pójdzie nie tak, istnieje wiele złożonych...
Niezależnie od tego, czy Twoja firma zatrudnia 5 czy 500 osób, może skorzystać z...
Integracja to proces, w którym dwa oddzielne systemy przesyłają między sobą dane....
Sprzedaż to podstawa. Zapewnia ciągłość pracy i pomaga finansować przyszłe przedsięwzięcia...