2020-05-19

Inne wpisy z tej kategorii

Optymalna strategia e-commerce dla przemysłu

Optymalna strategia e-commerce dla przemysłu

Wystarczy zaledwie kilka kliknięć – rozwój Internetu sprawił, że zakup dowolnych produktów czy usług nigdy nie był prostszy. Handel elektroniczny rozwija się w zawrotnym tempie. I nie dotyczy to wyłącznie segmentu konsumenckiego, ale także B2B. Według Forrester Research wartość biznesowego segmentu tego rynku w USA sięgnie wkrótce 1,13 bln USD. Co więcej, według innego raportu – Global B2B E-Commerce Market , wartość sprzedaży business-to-business do końca 2020 r. może być większa od elektronicznego detalu. Właśnie dlatego e-commerce znalazł się w centrum zainteresowania dystrybutorów i przedstawicieli przemysłu na całym świecie: zdobywanie i utrzymywanie klientów jest dla nich nadal jednym z kluczowych wyzwań.

Praktyka pokazuje, że organizacje inwestujące w ten obszar działalności osiągają wyższe zyski niż  konkurenci. Dlatego właśnie działy sprzedaży i marketingu intensywnie pracują nad budową strategii handlu elektronicznego na najbliższe lata. Nie jest to jednak proste zadanie. Wymaga zaangażowania znacznych zasobów i poświęcenia wiele cennego czasu.  Korzystniej jest zatem nawiązać współpracę z ekspertami, którzy wykorzystując zdobytą wcześniej wiedzę i doświadczenie pozwolą przyspieszyć projekt i zwiększą szanse sukcesu.

Już na stracie projektu można popełnić błąd przyjmując fałszywe założenia, błędnie określając wymagania, nieodpowiednio dopasowując środki do celów, w tym w szczególności stawiając na niewłaściwy model wdrożenia. To dopiero początek. Kolejnym błędem może być niewłaściwa decyzja o wyborze gotowego rozwiązania. Tzw. marketplace’y, pomimo mniejszych lub większych możliwości konfiguracji, nie pozwalają na pełne dostosowanie do firmowej lub produktowej specyfiki,  ani tym bardziej nie dają możliwości wyróżnić się na tle konkurencji. W efekcie otrzymujemy rozwiązanie, które nie do końca zaspokaja nasze potrzeby. Niezwykle ważne jest także zapewnienie integracji istniejących systemów z platformą e-commerce. W przeciwnym wypadku trudno będzie osiągnąć maksimum korzyści. Oczywiście, integracja nie jest prosta, wymaga czasu i wysiłku, ale z pewnością się opłaca. Ponadto, warto pomyśleć o przyszłości. Budowana dzisiaj platforma powinna być dopasowana nie tylko do dzisiejszych potrzeb, ale umożliwiać skalowanie w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację – takie podejście zaprocentuje.

Właśnie dlatego oprogramowanie Epicor Commerce Connect (ECC) jest niezwykle atrakcyjną propozycją. To w pełni zintegrowane rozwiązanie łączące funkcjonalności ERP oraz eCommerce, które  zawiera niezbędne elementy potrzebne do świadczenia kompleksowych usług dla wszystkich partnerów handlowych. Jedną z kluczowych jego zalet jest udostępnienie informacji o koncie i produkcie w czasie rzeczywistym. Ponadto, samo rozwiązanie jest niezwykle łatwe do zarządzania – wszystko znajduje się w jednej bazie danych.

Oznacza to jednocześnie, że wybierając platformę Epicor ECC można uniknąć wielu błędów najczęściej popełnianych przez firmy, które chcą zyskać lub zwiększyć swój udział w rosnącym rynku handlu elektronicznego B2B.

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis