Aktualności

20 Marca 2012

Agencja 3.0: Rewolucja czy ewolucja?

Gdzie są granice poprawy zyskowności prowadzonych kampanii reklamowych? Reklamodawcy przecież już teraz ograniczają wydatki na kształtowanie wizerunku swoich produktów, nie sposób zatem nakłonić ich do płacenia większych kwot za nasze usługi. Biorąc pod uwagę również wysiłki naszej konkurencji skierowane na przejmowanie naszych zleceń, zwiększanie marży doprowadzi wyłącznie do utraty klientów…

A może by tak ograniczyć nakłady na pracowników? Da nam to natychmiastowe korzyści… No tak. Ale pozafinansowe sposoby motywacji są tylko dodatkową zachętą do wytężonej pracy. Chcąc pozyskać kreatywnych ludzi dla naszej firmy, musimy zaproponować im odpowiednie warunki…

Może spróbujemy przyjmować więcej zleceń przy dotychczasowym poziomie zatrudnienia? Ech… Czemu doba ma tylko 24 godziny?

Zaraz, zaraz… Dlaczego skupiamy się wyłącznie na strategicznym i kreatywnym rozwoju naszej agencji? Przecież mamy też koszty stałe, które możemy ograniczyć! No tak. Czynsz za biuro nie podlega negocjacjom, świetlówki energooszczędne są       w każdym możliwym miejscu, zatem tu też nie możemy szukać oszczędności…

Czyżby?

A co z fakturami, które błędnie zostały opisane jako koszty ogólne prowadzenia firmy, tylko dlatego, że gdzieś się zawieruszyły, klient zdążył się już z nami rozliczyć i nie chciał słyszeć o dodatkowych wydatkach, które powinien pokryć? A taksówki? Przecież przez miesiąc codziennie jeździliśmy do klienta z nowymi propozycjami, bo co chwilę zmieniał koncepcję, mimo wspólnych ustaleń… Ech, gdzie te czasy, kiedy z 50-procentowej marży można było odliczać nie takie wydatki…

Jest skuteczne rozwiązanie takich problemów…

Każda firma, chcąca odnieść sukces na rynku reklamowym, musi mieć dobry mechanizm przetwarzania danych finansowych poprzez takie działania jak zestawienia kosztów rzeczywistych i planowanych, fakturowanie na czas czy określania rzeczywistego poziomu marży. Utrzymanie agencji w dużej mierze zależy właśnie od tych procedur oraz ich jakości i akceptacji przez klienta.

Agencja 3.0 jest krokiem w kierunku dobrego rozwoju biznesu agencji. Obejmuje on starania opierające się na wzroście efektywności i opłacalności firmy, dzięki spójnemu systemowi finansowemu i produkcyjnemu.

W pełni przyjęta koncepcja Agencji 3.0 zapewnia użytkownikom możliwość udoskonalenia zarządzania, łączenia harmonogramów w czasie rzeczywistym, uwzględniając wewnętrzne i zewnętrzne zasoby oraz koszty związane z ich właściwym wykorzystaniem.

Agencja 3.0 usprawnia zarządzanie ludźmi oraz przepływami finansowymi, co w praktyce oznacza lepszą obsługę klienta niezależnie od tego, gdzie ma on swą siedzibę. Dostarcza także dane oparte tylko na najbardziej spójnych i dokładnych miarach. Dzięki Agencji 3.0 nowoczesna technologia pozwoli rozwinąć biznes Waszej firmy.

Dlaczego warto zostać Agencją 3.0?

W dzisiejszym świecie, przesyconym technologią, ci którzy za nią nie nadążają, zostają w tyle, przegrywając bitwę o realny byt na rynku nawet jej nie zaczynając.

Każda agencja chce skupić się na rzeczywistej pracy, a nie na skomplikowanych i kosztownych działaniach. Agencja 3.0:

- usprawnia relacje z klientami,

- zwiększa konkurencyjność poprzez poprawę wydajności,

- pozwala na osiągnięcie większych korzyści w krótszym czasie,

- umożliwia efektywną kontrolę pracy i poszczególnych zadań,

- eliminuje wiele skomplikowanych i czasochłonnych czynności administracyjnych, które uniemożliwiają pracownikom skupienie się na ich podstawowych zadaniach ,

- umożliwia lepszy przepływ informacji pomiędzy sprzedającym a klientem, co jednocześnie pozwala w pełni zintegrować zarządzanie projektem, zadania finansowe i pracownicze,

- pozwala na sprawne zarządzanie kosztami , dzięki korzystaniu z najlepszych praktyk,

- opiera się na prostych, sprawdzonych systemach dostosowanych do potrzeb, które pozwalają na mniejszy nakład pracy,

- realizuje na bieżąco codzienne zadania, tak by Twoja firma mogła korzystać  z nowych możliwości,

- umożliwia nie tylko przetrwanie firmy, ale przede wszystkim jej rozwój.

Agencja 3.0 – rewolucja czy ewolucja?

Agencja 3.0 to nie rewolucja lecz ewolucja – zrozumienie wartości narzędzi, którymi Twoja agencja cały czas się posługuje. Tworzy środowisko, w którym poszczególne firmy z sektora usług profesjonalnych dzielą się między sobą najlepszymi praktykami. Każdy zaś pracownik, mający wpływ na workflow ma też do niego odpowiedni dostęp.

Poprawne wdrożenie i adaptacja Agencji 3.0 pomoże podnieść wydajność Twojej firmy, zwiększy jej  rozpoznawalność oraz pozwoli troszczyć się o najlepszych klientów.